Waarom ontbreekt er een verloftype in het aanvragen scherm?

Wat kan dit betekenen?

Dit kan betekenen dat het saldo van het verloftype waar je de aanvraag op wilt doen, al is verwerkt, en doorgezet is naar het volgende boekjaar.

Waarom gebeurt dit?

Over het algemeen gebeurt dit per ongeluk door iemand met administratie mogelijkheden. Op het saldo overzicht van de medewerkers staan tandwieltjes. Deze kunnen specifieke verloftypes voor specifieke medewerkers verwerken. Dit heeft als reden dat dit soms gebruikt moet worden om correcties aan te kunnen brengen op medewerkers in een afgesloten jaar, zonder dat je voor het hele bedrijf het jaar moet heropenen. Dit zou namelijk teveel veranderingen en onduidelijkheid met zich meebrengen. Op het moment dat je als administrator per ongeluk op een tandwieltje klikt, wordt dit verloftype dus verwerkt, en kan de medewerker geen aanvraag meer doen op dit verloftype. Dit kun je controleren; het tandwieltje is verdwenen, en in plaats daarvan staat er nu een datum. Dit is de verwerkingsdatum.

En nu?

Het is heel gemakkelijk om deze verandering ongedaan te maken. Onder het saldi van de medewerker staan een aantal knoppen. Één hiervan is de knop “heropenen”. Zodra je daar op klikt, wordt al het verwerkte verlof van het volgende boekjaar, terug naar het huidige boekjaar gezet. Het verlof staat dus weer open, en er kunnen nieuwe aanvragen gedaan worden.