Als je een manager bent, klik hier om te lezen hoe je zelf een vervanger kunt aanstellen.
Een tijdelijke vervanger van een manager instellen
Indien een manager afwezig is door ziekte of verlof zal deze persoon niet in staat zijn om zijn Vrijedagen taken uit te voeren. Dit kun je oplossen door het instellen van een een tijdelijke vervanger. Dit is op twee manieren mogelijk om in te stellen. Het is namelijk door de manager zelf mogelijk om dit in te stellen of voor een gebruiker met de rol administrator.
- Manager: Lees hier hoe je als manager een tijdelijke vervanger kunt instellen.
- Beheerder: Een gebruiker met de beheerder rol kan ook een tijdelijke vervanger instellen voor een andere manager. Dit is zeer handig als de betreffende manager al afwezig is en niet meer in staat zal zijn om zelf een vervanger in te stellen.
Via het medewerker wijzigen scherm van deze manager ga je naar de ‘Manager’ tab:
Selecteer hier bij ‘Tijdelijke vervanger’ via het dropdownmenu een manager die de taken (tijdelijk) over zal nemen.
Wanneer je de optie ‘Mail ontvangen bij vervanger’ aanvinkt, zal de originele manager nog wel e-mails ontvangen van aanvragen e.d. Op deze manier kan de afwezige manager nog wel meelezen met zijn vervanger.
Klik tot slot op ‘Opslaan’.
Let op!
- Wanneer je deze optie inschakelt zullen alle (toekomstige) aanvragen voor deze manager worden overgezet naar de vervanger.
- Deze aanpassing blijft net zo lang actief tot je het weer in het systeem uitgeschakeld.
Als je een manager bent, klik hier om te lezen hoe je zelf een vervanger kunt aanstellen.