- Ik ben mijn Gebruikersnaam / Wachtwoord vergeten
- Ik weet mijn inlog e-mail adres niet meer
- Ik ontvang geen e-mail met mijn Gebruikersnaam / Wachtwoord Reset link
- Ik zie de melding “Invalid login attempt”
- Ik zie na het inloggen een foutmelding op mijn scherm
- Mijn activatie link is verlopen
Ik ben mijn Gebruikersnaam / Wachtwoord vergeten
Indien een gebruikersnaam, of wachtwoord, of beiden vergeten is kunnen deze opnieuw aangevraagd worden. Zo lang er een e-mail adres bekend is, kan verdere informatie opgevraagd worden via het Login scherm. Ga naar uw standaard vrijedagen pagina, of de login pagina, en hier vindt u de opties “Wachtwoord vergeten?” en “Gebruikersnaam vergeten?”
LET OP: Bij deze functionaliteit wordt niet gekeken of ingevulde informatie correct is. Alleen als een geldig e-mail adres en/of gebruikersnaam is ingevoerd zal er een e-mail verstuurd worden. Het systeem geeft niet aan of het e-mail adres wel of niet bestaat, of dat het gebruikersnaam wel of niet aan het e-mail adres gekoppeld staat. Dit is wegens privacy en veiligheidsredenen ingesteld om e-mail adressen raden tegen te gaan.
Ik weet mijn inlog e-mail adres niet meer
Wanneer er onduidelijkheid is over welk e-mail adres is ingesteld om in te loggen bij de gebruiker, kan de VrijeDagen beheerder van uw bedrijf via de instellingen van gebruikers accountinformatie opsturen naar het e-mail adres wat de beheerder ingesteld heeft (ook als deze verschilt van het e-mail adres wat gebruikt wordt om in te loggen). Hier wordt dan binnen enkele minuten een e-mail verstuurd met het gekoppelde e-mail adres en gebruikersnaam.
LET OP: Mocht deze e-mail geen e-mail adres of gebruikersnaam tonen, is het account hoogstwaarschijnlijk aangemaakt met Single-Sign-On.
Ik ontvang geen e-mail met mijn Gebruikersnaam / Wachtwoord Reset link
Het kan soms enkele minuten duren voor het systeem een e-mail heeft verstuurt. Check vervolgens uw ongewenste e-mail of spambox. Mocht de e-mail alsnog niet aankomen, kan het zijn dat de invoer bij Wachtwoord / Gebruikersnaam vergeten functionaliteit niet juist was. Probeer deze nogmaals, en ga zorgvuldig na dat de invoer juist is. Het systeem geeft niet aan of het e-mail adres wel of niet bestaat, of dat het gebruikersnaam wel of niet aan het e-mail adres gekoppeld staat. Dit is wegens privacy en veiligheidsredenen ingesteld om e-mail adressen raden tegen te gaan.
Ik zie de melding “Invalid login attempt”
Dit is een generieke melding die getoond wordt wanneer het ingevulde gebruikersnaam en/of wachtwoord niet in het systeem is gevonden. Hierin wordt geen onderscheid gemaakt tussen geldige of ongeldige gebruikersnamen wegens veiligheidsredenen. Dubbelcheck hierbij alle velden voor juiste invoer, of vraag het gebruikersnaam / wachtwoord opnieuw op.
Ik zie na het inloggen een foutmelding op mijn scherm
Foutmeldingen wanneer de inloggegevens juist zijn ingevoerd, en er een nieuwe pagina wordt geladen, kunnen zich voordoen in een paar situaties. Het is mogelijk dat uw browser informatie heeft opgeslagen wat niet meer klopt met een nieuwe update; dan moet de browser nog de meest recente versie van de pagina laden. Het kan ook zijn dat de omgeving recent is aangepast naar een nieuw webadres, of de gebruiker is vanuit het VrijeDagen systeem overgezet naar een nieuwe administratie. Dit probleem wordt over het algemeen opgelost door eerst het webadres in de balk van de browser te checken, en hierna even bovenin het scherm op de groene knop “VrijeDagen” te drukken, en hierna ctrl+f5 (voor Windows) of Cmd+Shift+R (voor Mac) te gebruiken. Mocht dit alsnog het probleem niet oplossen kan er contact opgenomen worden met onze Support afdeling, waar wij graag de gebruikersnaam, e-mail adres, en juiste vrijedagen webadres omgeving ontvangen.
LET OP: Wij ondersteunen alleen de laatste versies van de volgende browsers; Edge, Chrome, Firefox en Safari
Mijn activatie link is verlopen
Activatie links zijn wegens veiligheidsredenen beperkt bruikbaar. Wanneer deze verlopen zijn en de gebruiker nog niet geactiveerd, kan een VrijeDagen beheerder binnen uw bedrijf via uw gebruiker de functie “Stuur opnieuw activatie” gebruiken om een nieuwe link te genereren en gebruiken.
LET OP: Ook deze nieuwe link is beperkt geldig en dient zo snel mogelijk gebruikt te worden. Gebruik hiervoor ook de functionaliteit “Stuur opnieuw activatie”, hier is “Deactiveren – Heractiveren” niet voor bedoeld.