VrijeDagen en de AVG: het nieuwe inloggen

VrijeDagen en de AVG

U heeft het vast al voorbij zien komen: vanaf 25 mei gaat er een nieuwe wetgeving in met betrekking tot data beveiliging, de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze wetgeving beschrijft een aantal eisen voor verwerkers van data. Daardoor zullen zich in uw omgeving ook veranderingen gaan voordoen, omdat verwerkers van uw informatie hun beveiliging aanscherpen, of de algemene voorwaarden aanpassen. VrijeDagen, als verwerker van informatie, moet zich daar dus ook aan gaan houden.

Registratie

Binnenkort zult u een andere inlogpagina zien als u naar uw VrijeDagen domein gaat (bedrijfsnaam.vrijedagen.nl). Ook als u een bestaande gebruiker bent, moet u toch even een korte registratie doorlopen. In het kort: u moet uw huidige inloggegevens invullen en daarna nieuwe inloggegevens aanmaken. Uw nieuwe gebruikersnaam moet minstens 4 tekens zijn, en moet uniek zijn. Uw wachtwoord moet minstens 6 tekens bevatten, waarvan minstens één hoofdletter, één kleine letter, één cijfer, en één speciaal teken. Volg de instructies op het scherm, en u bent zo klaar met de registratie!

Vind hier alle informatie over de registratie middels de Registratie Assistent.

Wat betekent deze verandering voor u als beheerder?

Allereerst betekent dit dat uw data nu nóg veiliger is bij ons, en dat u meer controle zult hebben over uw eigen gegevens. Daarnaast hebben wij ook onze authenticatie methode veranderd, wat in het kort betekent dat u een beknopte registratie moet doorlopen. We hebben nieuwe eisen gesteld aan gebruikersnamen en wachtwoorden, waardoor iedereen zich moet inschrijven met unieke gebruikersnamen, en veilige wachtwoorden.

Wat betekent deze verandering voor uw medewerkers?

Alle medewerkers moeten zich ook registreren volgens de nieuwe eisen. Om soepel te blijven werken met de applicatie, raden wij u aan om uw medewerkers hiervan op de hoogte te stellen. Elke medewerker moet immers een registratieprocedure doorlopen om toegang te krijgen tot VrijeDagen, en dat kan zorgen voor de nodige vragen. Zorg dat u op de zaken vooruit loopt en attendeer uw medewerkers van het feit dat ze zich moeten registreren. Zo voorkomt u dat u een steeds dezelfde vraag moet beantwoorden. Alvast bedankt voor deze moeite!

Zie hier een voorbeeld van een mededeling naar uw medewerkers over het nieuwe inloggen.

Vind hier alle informatie en hulp bij de registratie middels de Registratie Assistent.

 

 

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties